ADHD/ASD to nie wada do naprawy. To inny sposób odbierania świata. Pomagamy go oswoić, nie przestroić. W pracowni lubimy to, co robimy. Bez oceny, bez zadęcia, za to z empatią, solidną wiedzą i porcją zdrowego dystansu. Pracujemy w różnych modalnościach i patrzymy często z różnych perspektyw, ale wspólnie dbamy o to, żeby było mądrze, bezpiecznie i …ludzko.
PSYCHOLOG DIAGNOSTA
Prowadzę spotkania stacjonarne i online. Pracuję z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Konsultuję na spotkaniach indywidualnych i rodzinnych.
Jestem psycholożką, certyfikowanym diagnostą spektrum autyzmu (testem Ados-2), objawów depresji (CDI 2), ADHD i zaburzeń współwystępujących (CONNERS 3) oraz Ogólnego funkcjonowania dziecka Kartami Obserwacji Rozwoju Psychoruchowego (KORP). Na co dzień prowadzę konsultacje psychologiczne dla dzieci, młodzieży i rodzin, wspierając osoby w problemach emocjonalnych i rodziców w trudnościach wychowawczych. Prowadzę zajęcia z Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych będąc trenerem TUS I i II stopnia.
W swojej pracy podążam w myśl założenia „Porozumienie bez przemocy” oraz Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Skupiam się na zasobach oraz mocnych stronach człowieka pracując w dużej mierze na potrzebach, relacjach oraz akceptacji.
Jeśli nie widzisz dostępnych godzin w grafiku wizyt skontaktuj się ze mną telefonicznie. Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania i udzielę informacji przed pierwszym spotkaniem.
tel. 530 278 834
profil na ZnanyLekarz.pl
Ukończyłam Studium Pedagogiczne i studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim, podczas których odbyłam stypendium na uniwersytetach w Portugalii i Wielkiej Brytanii. Zrealizowałam szkolenie w obszarze Racjonalnej Terapii Zachowania w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego (24h), Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Centrum CTSR (72h) i Porozumienia Bez Przemocy (28h). Jestem również Trenerem Umiejętności Społecznych (TUS) I i II stopnia dzięki kwalifikacjom zdobytym w Fundacji Pomoc Autyzm.
Studia psychologiczne ukończyłam na Uniwersytecie Śląskim – specjalizacje: psychologia kliniczna dorosłego człowieka i psychologia dziecka. Doświadczenie zdobywałam wspierając dzieci i ich rodziny (głównie z trudnościami związanymi ze spektrum autyzmu), prowadząc Wczesne Wspomagania Rozwoju, pracując w placówkach przedszkolnych i szkolnych, ośrodku psychiatrycznym dla dzieci i młodzieży, Sądzie Rejonowym w Żywcu oraz Sądzie Okręgowym w Bielsku – Białej. Na co dzień jestem zaangażowana w szereg projektów. Wspieram pracę kilku różnych fundacji zajmujących się udzielaniem pomocy rodzinom. Konsultuję polskie rodziny z całego świata w ramach Poradni Polonijnej udzielającej wsparcia dzieciom i rodzicom niemającym dostępu do polskojęzycznych terapeutów i/lub mającym utrudniony dostęp do terapii poza granicami Polski.
Przeprowadzam diagnostykę dzieci, młodzieży i dorosłych w kierunku spektrum autyzmu i ADHD. Pomagam w trudnościach emocjonalnych, szkolnych i wychowawczych z dzieckiem. Pracuję z bieżącymi trudnościami, które wymagają krótkotrwałego wsparcia psychologicznego. W razie potrzeby kieruję do odpowiednich specjalistów, wyznaczam dalszą drogę leczenia i postępowania. Towarzyszę w procesie akceptacji choroby, orzeczenia dziecka i/lub innego członka rodziny. Prowadzę psychoedukację i grupowe wsparcie rodzin. Wydaję opinie psychologiczne dla szkół, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych i innych specjalistów pracujących lub rozpoczynających pracę z dzieckiem.
W ramach konsultacji z dzieckiem wykonuję również diagnostykę zaburzeń psychoruchowych i diagnozę funkcjonalną. Udzielam wsparcia w rozwijaniu bazowych umiejętności komunikacyjnych takich jak: wskazywanie, kontakt wzrokowy, dzielenie wspólnego pola uwagi, naśladownictwo oraz umiejętności zabawy i elastyczności w zachowaniach dziecka. Na prośbę rodziców i/lub opiekunów opracowuję program postępowania w domu.
DZIECI, MŁODZIEŻ I DOROŚLI
ADOS-2
Jestem certyfikowanym diagnostą spektrum autyzmu testem ADOS-2. Jest to częściowo ustrukturyzowany i wystandaryzowany protokół obserwacji, który dostarcza rzetelnych i trafnych danych na temat zachowania osoby z podejrzeniem zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Jest użyteczny w badaniach naukowych i w ocenie zmian w funkcjonowaniu osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) zachodzących wraz z czasem lub pod wpływem określonej interwencji.
W razie dodatkowych pytań zachęcam do kontaktu.
DZIECI, MŁODZIEŻ I DOROŚLI
CONNERS 3 i DIVA-5
Zestaw Kwestionariuszy CONNERS 3® to narzędzie, które służy do diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących, takich jak zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze u dzieci i młodzieży (6-18lat). Test DIVA-5 służy do oceny objawów zespołu zaburzeń deficytu uwagi z nadpobudliwością (ADHD) u dorosłych oraz dzieci.
Diagnostyka, którą wykonuję w oparciu o Zestaw Kwestionariuszy CONNERS 3® obejmuje różne obszary funkcjonowania dziecka. Umożliwia to analizę profilową i dostrzeżenie indywidualnej specyfiki problemów osoby badanej. Diagnostykę osób dorosłych wykonuję w oparciu o formalną ocenę testem DIVA-5 badając m.in. koncentrację, impulsywność, nadpobudliwość, organizację i planowanie.
DZIECI I MŁODZIEŻ
CDI 2
W diagnostyce objawów depresji wykorzystuję zestaw kwestionariuszy CDI 2™. Jest to narzędzie, które umożliwia wielowymiarową ocenę symptomów depresji u dzieci i młodzieży (od 7 do 18 lat).
CDI 2™ może również służyć do monitorowania efektów leczenia. Umożliwia opis osoby badanej z trzech różnych perspektyw i pomaga we wczesnej identyfikacji młodzieży podatnej na depresję. Kwestionariusze zawierają skale służące do pomiaru problemów emocjonalnych i tych, związanych z codziennym funkcjonowaniem.
Psychoedukacja z elementami coachingu psychologicznego często stanowi pierwszy krok po diagnozie i jest kluczową formą wsparcia w trudnościach związanych z nieróżnorodnością. Pozwala pełniej zrozumieć jej wielowymiarowy aspekt. Psychoedukacja to nie tylko techniki radzenia sobie z wyzwaniami neurotypowego świata, ale przede wszystkim proces samopoznania. Pełny indywidualnego charakteru i dostrojenia do Twojej wersji życia.
PSYCHOLOŻKA, PSYCHOEDUKATORKA
Przyjmuję online i stacjonarnie. Pracuję z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi.
Jestem magistrem psychologii i w swojej pracy gabinetowej wspieram osoby neuroatypowe – z ADHD i w spektrum autyzmu, prowadząc psychoedukację i wspólnie wypracowując rozwiązania wspierające w wyzwaniach związanych z neroróżnorodnością. Pracuję z osobami, które szukają bezpiecznej i życzliwej przestrzeni do rozmowy, zrozumienia siebie i lepszego radzenia sobie z codziennymi trudnościami.
Temat neuroróżnorodności jest mi szczególnie bliski. Na bieżąco pogłębiam i uaktualniam moją wiedzę w oparciu o specjalistyczne szkolenia i praktykę m.in. współpracując z Fundacją Neuroróżnorodni oraz projektując zajęcia dla dzieci w spektrum autyzmu w Szkole w Chmurze.
W pracy gabinetowej bazuję na relacji pełnej zaufania, autentyczności i akceptacji. Pracuję elastycznie, dostosowując tempo, formę komunikacji i sposób prowadzenia sesji do indywidualnych potrzeb klienta. Jeśli potrzebujesz konkretnych warunków (np. ograniczenia bodźców, jasnego planu sesji, krótszego czasu spotkania) zbadamy to wspólnie i zadbamy o to, by przestrzeń była jak najbardziej wspierająca.
Nie prowadzę kalendarza wizyt z możliwością rejestracji online. Aby umówić wizytę skontaktuj się ze mną telefonicznie lub zostaw sms. Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania i udzielę informacji przed pierwszym spotkaniem.
tel. 504 563 695
Ukończyłam Studium Pedagogiczne i studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim, podczas których odbyłam stypendium na uniwersytetach w Portugalii i Wielkiej Brytanii. Zrealizowałam szkolenie w obszarze Racjonalnej Terapii Zachowania w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego (24h), Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Centrum CTSR (72h) i Porozumienia Bez Przemocy (28h). Jestem również Trenerem Umiejętności Społecznych (TUS) I i II stopnia dzięki kwalifikacjom zdobytym w Fundacji Pomoc Autyzm.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam w placówkach klinicznych: Oddziale Psychiatrii Dziecięcej w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie i Oddziale Dziennym Psychogeriatrycznym w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie. Swoją praktykę pedagogiczno-psychologiczną pogłębiałam m.in. w Integracyjnej Szkole Podstawowej w Bielsku-Białej i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bielsku-Białej. Przy współpracy z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Suchej Beskidzkiej współprowadziłam spotkania terapeutyczne dla dzieci w spektrum autyzmu i ich rodziców oraz zajęcia wspierające dla dzieci z niepełnosprawnością.
Od ponad sześciu lat działam w trzecim sektorze zajmując się koordynacją projektów o charakterze społecznym i edukacyjnym. Współorganizowałam m.in. spotkania zapraszające do społecznego dialogu na temat straty i żałoby po poronieniu z Katarzyną Kachel, autorką książki “Wszystkie moje straty”, depresji wśród mężczyzn z prof. Krajewskim-Siudą i Szymonem Żyśko, autorami książki “Męska depresja. Jak rozbić pancerz”, a także neuroróżnorodności i spektrum autyzmu z dr. Krzysztofem Gercem.
Miałam też przyjemność współpracować z Fundacją Neuroróżnorodni, gdzie razem z zespołem osób neuroatypowych projektowaliśmy inkluzywną przestrzeń publiczną. Brałam udział w maratonie programowania organizowanym przez NOSPR, Kyndryl i ING, tworząc rozwiązania zwiększające dostępność muzyki dla osób z niepełnosprawnościami, a z Fundacją Stert-ED przygotowaliśmy cykl materiałów psychoedukacyjnych dotyczących motywacji do nauki i idei uczenia się przez całe życie (life-long learning). Jako mentorka wspieram też młodzież podczas hackathonów organizowanych przez Fundację Kraków Miastem Startupów.
Program terapeutyczny w zespole nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi (ADHD) obejmuje 12 sesji indywidualnych. Przeznaczony jest dla osób dorosłych i opiera się na modułach tematycznych poświęconych: planowaniu i organizacji, radzeniu sobie z zaburzeniami uwagi, wzmacnianiu myślenia adaptacyjnego i przeciwdziałaniu prokrastynacji. Zawiera strategie terapii poznawczo-behawioralnej i elementy dialogu motywującego. Może zostać rozszerzony o pracę z niespecyficznymi objawami, konsekwencjami ich maskowania, zaburzeniami współwystępującymi takimi, jak zaburzenia lękowe, depresyjne i inne lub o dodatkowe sesje z partnerem osoby z ADHD nastawione na łagodzenie trudności w związku.
PSYCHOLOG, PSYCHOTERAPEUTA
Przyjmuję online i stacjonarnie. Pracuję z młodzieżą i osobami dorosłymi.
Jestem psychologiem z ponad 20-letnim stażem zawodowym, certyfikowanym psychoterapeutą poznawczo – behawioralnym i członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
W pracy najważniejsza jest dla mnie relacja z klientem oparta na zaufaniu, wspólnym budowaniu sojuszu terapeutycznego i empatyczne towarzyszenie w drodze do odzyskania równowagi psychicznej i satysfakcji z życia oraz do polepszenia związków z innymi ludźmi. W pracy stosuję między innymi techniki i metody oparte na badaniach naukowych, z nurtu psychoterapii poznawczo – behawioralnej, w tym również ACT.
Nie prowadzę kalendarza wizyt z możliwością rejestracji online. Aby umówić wizytę skontaktuj się ze mną telefonicznie lub zostaw sms. Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania i udzielę informacji przed pierwszym spotkaniem.
tel. 660 442 629
Terapia poznawczo – behawioralna jest jedna z najbardziej skutecznych i najlepiej zbadanych naukowo metod postępowania terapeutycznego. Stosowana jest najczęściej w leczeniu różnego rodzaju zaburzeń lękowych i depresyjnych, radzeniu sobie ze stresem. Jest również efektywna w pracy z osobami doświadczającymi innego rodzaju zaburzeń, takich jak: zaburzenia odżywiania, zaburzenia obsesyjno – kompulsywne, stres pourazowy. Wspierająco stosuje się ją w leczeniu schizofrenii, choroby afektywnej dwubiegunowej czy ADHD.
PSYCHOTERAPEUTKA, MEDIATOR, COACH
Przyjmuję online i stacjonarnie. Pracuję indywidualnie z osobami dorosłymi.
Jestem absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego, psychoterapeutką, pracującą w nurcie poznawczo – behawioralnym, członkinią Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczo – Behawioralnej. Obecnie jestem w trakcie 4- letniego, całościowego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie poznawczo-behawioralnym w Instytucie Poznawczym w Krakowie. Jestem też pedagogiem resocjalizacji, mediatorem, szkoleniowcem i coachem. Ukończyłam 3 -letnie szkolenie w podejściu skoncentrowanym na rozwiązanie (terapia TSR), realizowane w ramach międzynarodowego projektu SFA MATRA przez Uniwersytet Jagielloński w Krakowie w partnerstwie w Uniwersytetem Fontys w Holandii.
Nie prowadzę kalendarza wizyt z możliwością rejestracji online. Aby umówić wizytę skontaktuj się ze mną telefonicznie lub zostaw sms. Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania i udzielę informacji przed pierwszym spotkaniem.
tel. 530 333 996
Mam ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy w instytucjach pomocowych: ośrodkach pomocy społecznej, służbach sądowych, centrum integracji społecznej, a ostatnio w ośrodku dla osób pokrzywdzonych przestępstwem. Od lat współpracuję z organizacjami pozarządowymi, przygotowując i realizując projekty społeczne, skierowane do osób potrzebujących różnego rodzaju wsparcia, w tym również dla osób z problemem zdrowia psychicznego. Prowadziłam szkolenia z zakresu profilaktyki zdrowia psychicznego i treningi kompetencji społecznych.
Swoje doświadczenie kliniczne budowałam w Bielskim Centrum Psychiatrii na Oddziale Rehabilitacji Dziennej oraz w ramach indywidualnej praktyki terapeutycznej. Szeroki wachlarz doświadczeń zawodowych okazał się być dużym atutem w mojej pracy psychoterapeutycznej i silnym zapleczem aby skuteczniej wspierać moich klientów w poszukiwaniu osobistego dobrostanu i realizacji ważnych życiowych celów.
W pracy zwracam uwagę na autentyczność relacji i uważność na drugiego człowieka, bez dokonywania oceny. Pracuje na zasobach i możliwościach osób, które zgłaszają się po pomoc. Uważam, że większość z nas ma potencjał aby rozwiązać trudności ale nie zawsze potrafimy od razu dostrzec rozwiązania i znaleźć właściwe drogi. Czasem rozwiązania pojawiają się, gdy spojrzymy na problemy z innej perspektywy, zadamy sobie właściwe pytania.
Pracuję z osobami dorosłymi. Główne obszary wsparcia to: ADHD, obniżony nastrój, kryzysy życiowe, trudności emocjonalne, zaburzenia lękowe, fobie, problemy depresyjne, trudności w kontaktach społecznych, niskie poczucie własnej wartości, brak motywacji do działania, natrętne myśli, zaburzenia obsesyjno- kompulsywne.