×

KONSULTACJA PSYCHOLOGICZNA JAKO MOMENT, W KTÓRYM PO RAZ PIERWSZY SŁYSZYSZ SIEBIE


 

Zdarza się, że przez wiele lat żyjemy w hałasie cudzych przekonań – o tym, kim jesteśmy, co powinniśmy czuć, myśleć, jak wygląda „normalność”. Zanim jeszcze zdążymy usiąść z własnym lękiem, wstydem, pragnieniem – ktoś już włożył to wszystko do odpowiednich pudełek i przykleił etykiety. Z czasem przestajemy nawet próbować słuchać siebie.

 

Konsultacja psychologiczna nie jest wielką rewolucją. To ciche, bezpieczne miejsce, w którym po raz pierwszy możesz usłyszeć swoje własne zdania – niewypowiadane od lat pytania, potrzeby, obawy. To moment, w którym przestajesz być odbiciem otoczenia, a zaczynasz być sobą – chociaż przez chwilę. To niełatwe, ale głęboko kojące spotkanie z prawdą, która długo w tobie czekała

CZASEM NIE PRZYCHODZIMY PO POMOC, ALE O ZGODĘ, BY SIĘ NIE ROZPAŚĆ


 

Wiele osób zgłasza się na konsultację psychologiczną nie dlatego, że wiedzą, czego potrzebują – ale dlatego, że już dłużej nie potrafią udawać. Nie wiedzą, co powiedzieć, jak zacząć, co właściwie jest z nimi „nie tak”. Czasem nie przychodzimy po pomoc. Przychodzimy po zgodę, by się nie rozpaść – by choć przez chwilę ktoś nie próbował nas naprawiać, oceniać, tłumaczyć życia.

 

Konsultacja nie jest więc tylko pierwszym krokiem ku rozwiązaniu problemu. Jest też miejscem, w którym nie musisz nic udowadniać. Możesz być w chaosie, w bólu, w bezruchu – i to wystarczy. Bo pomoc psychologiczna zaczyna się nie od rozwiązania, ale od obecności.

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA – FAQ


 

P: Jak zapisać się na wizytę do psychologa w Bielsku-Białej?
O: Aby umówić się na konsultację psychologiczną w naszym gabinecie w Bielsku-Białej, wystarczy skontaktować się telefonicznie z wybranym specjalistą. Dostępna jest również opcja szybkiej rejestracji online za pośrednictwem kalendarze wizyt na ZnanymLekarzu.

 

P: Czy prowadzicie terapię psychologiczną online dla dzieci, młodzieży i dorosłych?
O: Tak, oferujemy psychoterapię online dla dzieci, nastolatków i osób dorosłych. Sesje prowadzone są przez wykwalifikowanych psychologów i psychoterapeutów za pośrednictwem bezpiecznych platform wideorozmów.

 

P: Czy psycholog dziecięcy w Bielsku-Białej pracuje także z nastolatkami?
O: Tak, w naszym gabinecie prowadzimy terapię psychologiczną zarówno dla dzieci, jak i młodzieży. Psycholog pracuje z młodymi pacjentami indywidualnie, dostosowując metody do wieku i potrzeb.

MATERIAŁY DODATKOWE


Tylko rzetelna wiedza, aktualne informacje i wielowymiarowa perspektywa. Zbiór zawiera ulotki informacyjne i karty pracy.

PRACOWNIA PSYCHOLOGICZNA – PRZESTRZEŃ PRZYJAZNA ZMIANOM

Lubimy to, co robimy. Bez oceny, bez zadęcia, za to z empatią, solidną wiedzą i porcją zdrowego dystansu. Pracujemy w różnych modalnościach i patrzymy często z różnych perspektyw, ale wspólnie dbamy o to, żeby było mądrze, bezpiecznie i …ludzko.

BARBARA

MICHERDA-NYCZKA


PSYCHOLOG DIAGNOSTA

Prowadzę spotkania stacjonarne i online. Pracuję z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Konsultuję na spotkaniach indywidualnych i rodzinnych.

O MNIE I O TYM, JAK PRACUJĘ

Jestem psycholożką, certyfikowanym diagnostą spektrum autyzmu (testem Ados-2), objawów depresji (CDI 2), ADHD i zaburzeń współwystępujących (CONNERS 3) oraz Ogólnego funkcjonowania dziecka Kartami Obserwacji Rozwoju Psychoruchowego (KORP). Na co dzień prowadzę konsultacje psychologiczne dla dzieci, młodzieży i rodzin, wspierając osoby w problemach emocjonalnych i rodziców w trudnościach wychowawczych. Prowadzę zajęcia z Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych będąc trenerem TUS I i II stopnia.

W swojej pracy podążam w myśl założenia „Porozumienie bez przemocy” oraz Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Skupiam się na zasobach oraz mocnych stronach człowieka pracując w dużej mierze na potrzebach, relacjach oraz akceptacji.

KONTAKT I ZAPISY

Jeśli nie widzisz dostępnych godzin w grafiku wizyt skontaktuj się ze mną telefonicznie. Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania i udzielę informacji przed pierwszym spotkaniem.

    tel. 530 278 834

    profil na ZnanyLekarz.pl

DOŚWIADCZENIE

I KWALIFIKACJE

Ukończyłam Studium Pedagogiczne i studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim, podczas których odbyłam stypendium na uniwersytetach w Portugalii i Wielkiej Brytanii. Zrealizowałam szkolenie w obszarze Racjonalnej Terapii Zachowania w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego (24h), Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Centrum CTSR (72h) i Porozumienia Bez Przemocy (28h). Jestem również Trenerem Umiejętności Społecznych (TUS) I i II stopnia dzięki kwalifikacjom zdobytym w Fundacji Pomoc Autyzm.

Studia psychologiczne ukończyłam na Uniwersytecie Śląskim – specjalizacje: psychologia kliniczna dorosłego człowieka i psychologia dziecka. Doświadczenie zdobywałam wspierając dzieci i ich rodziny (głównie z trudnościami związanymi ze spektrum autyzmu), prowadząc Wczesne Wspomagania Rozwoju, pracując w placówkach przedszkolnych i szkolnych, ośrodku psychiatrycznym dla dzieci i młodzieży, Sądzie Rejonowym w Żywcu oraz Sądzie Okręgowym w Bielsku – Białej. Na co dzień jestem zaangażowana w szereg projektów. Wspieram pracę kilku różnych fundacji zajmujących się udzielaniem pomocy rodzinom. Konsultuję polskie rodziny z całego świata w ramach Poradni Polonijnej udzielającej wsparcia dzieciom i rodzicom niemającym dostępu do polskojęzycznych terapeutów i/lub mającym utrudniony dostęp do terapii poza granicami Polski. 

DIAGNOZA

I WSPARCIE

Przeprowadzam diagnostykę dzieci, młodzieży i dorosłych w kierunku spektrum autyzmu i ADHD. Pomagam w trudnościach emocjonalnych, szkolnych i wychowawczych z dzieckiem. Pracuję z bieżącymi trudnościami, które wymagają krótkotrwałego wsparcia psychologicznego. W razie potrzeby kieruję do odpowiednich specjalistów, wyznaczam dalszą drogę leczenia i postępowania. Towarzyszę w procesie akceptacji choroby, orzeczenia dziecka i/lub innego członka rodziny. Prowadzę psychoedukację i grupowe wsparcie rodzin. Wydaję opinie psychologiczne dla szkół, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych i innych specjalistów pracujących lub rozpoczynających pracę z dzieckiem.

W ramach konsultacji z dzieckiem wykonuję również diagnostykę zaburzeń psychoruchowych i diagnozę funkcjonalną. Udzielam wsparcia w rozwijaniu bazowych umiejętności komunikacyjnych takich jak: wskazywanie, kontakt wzrokowy, dzielenie wspólnego pola uwagi, naśladownictwo oraz umiejętności zabawy i elastyczności w zachowaniach dziecka. Na prośbę rodziców i/lub opiekunów opracowuję program postępowania w domu.

Pracownia Psychoterapii i Rozwoju Osobistego PPiRO

OPINIE I REFERENCJE

 

DZIECI, MŁODZIEŻ I DOROŚLI

DIAGNOZA SPEKTRUM AUTYZMU

ADOS-2


Jestem certyfikowanym diagnostą spektrum autyzmu testem ADOS-2. Jest to częściowo ustrukturyzowany i wystandaryzowany protokół obserwacji, który dostarcza rzetelnych i trafnych danych na temat zachowania osoby z podejrzeniem zaburzeń ze spektrum autyzmu.


Jest użyteczny w badaniach naukowych i w ocenie zmian w funkcjonowaniu osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) zachodzących wraz z czasem lub pod wpływem określonej interwencji.

W razie dodatkowych pytań zachęcam do kontaktu.

DZIECI, MŁODZIEŻ I DOROŚLI

DIAGNOZA ADHD

CONNERS 3 i DIVA-5


Zestaw Kwestionariuszy CONNERS 3® to narzędzie, które służy do diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących, takich jak zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze u dzieci i młodzieży (6-18lat). Test DIVA-5 służy do oceny objawów zespołu zaburzeń deficytu uwagi z nadpobudliwością (ADHD) u dorosłych oraz dzieci.


Diagnostyka, którą wykonuję w oparciu o Zestaw Kwestionariuszy CONNERS 3® obejmuje różne obszary funkcjonowania dziecka. Umożliwia to analizę profilową i dostrzeżenie indywidualnej specyfiki problemów osoby badanej. Diagnostykę osób dorosłych wykonuję w oparciu o formalną ocenę testem DIVA-5 badając m.in. koncentrację, impulsywność, nadpobudliwość, organizację i planowanie.

DZIECI I MŁODZIEŻ

DEPRESJA

CDI 2


W diagnostyce objawów depresji wykorzystuję zestaw kwestionariuszy CDI 2™. Jest to narzędzie, które umożliwia wielowymiarową ocenę symptomów depresji u dzieci i młodzieży (od 7 do 18 lat).


CDI 2™ może również służyć do monitorowania efektów leczenia. Umożliwia opis osoby badanej z trzech różnych perspektyw i pomaga we wczesnej identyfikacji młodzieży podatnej na depresję. Kwestionariusze zawierają skale służące do pomiaru problemów emocjonalnych i tych, związanych z codziennym funkcjonowaniem.

OPINIE I REFERENCJE

 

OLGA

MODZELEWSKA

PSYCHOLOŻKA, PSYCHOEDUKATORKA

Przyjmuję online i stacjonarnie. Pracuję z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi.

Jestem magistrem psychologii i w swojej pracy gabinetowej wspieram osoby neuroatypowe – z ADHD i w spektrum autyzmu, prowadząc psychoedukację i wspólnie wypracowując rozwiązania wspierające w wyzwaniach związanych z neroróżnorodnością. Pracuję z osobami, które szukają bezpiecznej i życzliwej przestrzeni do rozmowy, zrozumienia siebie i lepszego radzenia sobie z codziennymi trudnościami.

Temat neuroróżnorodności jest mi szczególnie bliski. Na bieżąco pogłębiam i uaktualniam moją wiedzę w oparciu o specjalistyczne szkolenia i praktykę m.in. współpracując z Fundacją Neuroróżnorodni oraz projektując zajęcia dla dzieci w spektrum autyzmu w Szkole w Chmurze.

W pracy gabinetowej bazuję na relacji pełnej zaufania, autentyczności i akceptacji. Pracuję elastycznie, dostosowując tempo, formę komunikacji i sposób prowadzenia sesji do  indywidualnych potrzeb klienta. Jeśli potrzebujesz konkretnych warunków (np. ograniczenia bodźców, jasnego planu sesji, krótszego czasu spotkania) zbadamy to wspólnie i zadbamy o to, by przestrzeń była jak najbardziej wspierająca.

KONTAKT

Nie prowadzę kalendarza wizyt z możliwością rejestracji online. Aby umówić wizytę skontaktuj się ze mną telefonicznie lub zostaw sms. Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania i udzielę informacji przed pierwszym spotkaniem.

    tel. 504 563 695

Olga Modzelewska - ZnanyLekarz.pl

DOŚWIADCZENIE

I KWALIFIKACJE

Ukończyłam Studium Pedagogiczne i studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim, podczas których odbyłam stypendium na uniwersytetach w Portugalii i Wielkiej Brytanii. Zrealizowałam szkolenie w obszarze Racjonalnej Terapii Zachowania w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego (24h), Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Centrum CTSR (72h) i Porozumienia Bez Przemocy (28h). Jestem również Trenerem Umiejętności Społecznych (TUS) I i II stopnia dzięki kwalifikacjom zdobytym w Fundacji Pomoc Autyzm.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam w placówkach klinicznych: Oddziale Psychiatrii Dziecięcej w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie i Oddziale Dziennym Psychogeriatrycznym w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie. Swoją praktykę pedagogiczno-psychologiczną pogłębiałam m.in. w Integracyjnej Szkole Podstawowej w Bielsku-Białej i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bielsku-Białej. Przy współpracy z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Suchej Beskidzkiej współprowadziłam spotkania terapeutyczne dla dzieci w spektrum autyzmu i ich rodziców oraz zajęcia wspierające dla dzieci z niepełnosprawnością.

DZIAŁALNOŚĆ SPOŁECZNA

Od ponad sześciu lat działam w trzecim sektorze zajmując się koordynacją projektów o charakterze społecznym i edukacyjnym. Współorganizowałam m.in. spotkania zapraszające do społecznego dialogu na temat straty i żałoby po poronieniu z Katarzyną Kachel, autorką książki “Wszystkie moje straty”, depresji wśród mężczyzn z prof. Krajewskim-Siudą i Szymonem Żyśko, autorami książki “Męska depresja. Jak rozbić pancerz”, a także neuroróżnorodności i spektrum autyzmu z dr. Krzysztofem Gercem.

Miałam też przyjemność współpracować z Fundacją Neuroróżnorodni, gdzie razem z zespołem osób neuroatypowych projektowaliśmy inkluzywną przestrzeń publiczną. Brałam udział w maratonie programowania organizowanym przez NOSPR, Kyndryl i ING, tworząc rozwiązania zwiększające dostępność muzyki dla osób z niepełnosprawnościami, a z Fundacją Stert-ED przygotowaliśmy cykl materiałów psychoedukacyjnych dotyczących motywacji do nauki i idei uczenia się przez całe życie (life-long learning).  Jako mentorka wspieram też młodzież podczas hackathonów organizowanych przez Fundację Kraków Miastem Startupów.