×

DIAGNOZA I KONSULTACJE PSYCHOLOGICZNE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY 


Kiedy rodzicielstwo boli, a dzieci nie mieszczą się w przedszkolnych, szkolnych i społecznych normach często w rodzicach pojawia się poczucie zagubienia. Widzą, że dziecko zachowuje się „inaczej”, nie potrafi odnaleźć się w systemie edukacji, że emocje wybuchają z ogromną siłą. Diagnoza psychologiczna może w takich momentach być nie tyle etykietą, co szansą na zrozumienie, ulgę i drogę dalej.

 

Rodzice często mówią: „Nie poznaję mojego dziecka. Czuję, że nie umiem mu pomóc. Czasami mam ochotę uciec.” Przychodzi pytanie – czy coś jest z nim nie tak? A może to ja zawiodłam? W takich chwilach bardzo potrzebujemy bezpiecznej przestrzeni. Kogoś, kto pomoże rozplątać te wszystkie „może to przez mnie”, „Jak pomóc mojemu dziecku”. W naszym gabinecie nie szukamy winnych. Szukamy sensu w zachowaniu dziecka. Obserwujemy, pytamy, słuchamy – bez oceniania. Wspólnie z rodzicami przyglądamy się, jak wygląda funkcjonowanie dziecka w emocjach, relacjach, uczeniu się. Jeśli trzeba – wykonujemy diagnozy: ADOS-2, CONNERS-3, KORP. 

KIEDY WSZYSTKO SIĘ SYPIE – PSYCHOLOGICZNA POMOC DLA RODZICÓW I NASTOLATKÓW


Czasami życie rodzinne przypomina pole minowe. Ktoś trzaska drzwiami, ktoś przestaje się odzywać, ktoś inny płacze codziennie przed szkołą. Są dni, kiedy masz wrażenie, że wszystko wymyka się spod kontroli. I że Twoje dziecko… oddala się, zamyka, ucieka. Łatwo wtedy pomyśleć: „Nie jestem wystarczająco dobrym rodzicem” albo: „Moje dziecko robi to specjalnie”. 

 

W Pracowni PPiRO pracujemy z nastolatkami, którzy są „trudni” nie dlatego, że chcą ranić. Ale dlatego, że nie wiedzą, jak sobie poradzić z tym, co czują. Pomagamy im nazywać emocje, znajdować strategie, wyciszać napięcia. Pracujemy też z rodzicami – bo znamy wagę relacji rodzicielskiej. Czasem wystarczy kilka spotkań, by coś zaczęło drgać. 

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA – FAQ


 

P: Czy prowadzicie terapię psychologiczną online dla dzieci, młodzieży i dorosłych?
O: Tak, oferujemy psychoterapię online dla dzieci, nastolatków i osób dorosłych. Sesje prowadzone są przez wykwalifikowanych psychologów i psychoterapeutów za pośrednictwem bezpiecznych platform wideorozmów.

 

P: Co jeśli diagnoza potwierdzi trudność?
O: To moment ulgi, nie wyroku. Diagnoza pomaga stworzyć konkretne zalecenia, dopasowane do dziecka i jego środowiska. Daje możliwość ubiegania się o wsparcie w szkole i planowania terapii.

 

P: Czy rodzic też może dostać pomoc?
O: Zawsze. Często zaczynamy właśnie od rozmowy z rodzicem – to jego spokój, zrozumienie i siła stają się później „mostem” dla dziecka. Oferujemy też konsultacje wychowawcze i wsparcie emocjonalne dla dorosłych.

MATERIAŁY DODATKOWE


Tylko rzetelna wiedza, aktualne informacje i wielowymiarowa perspektywa. Zbiór zawiera ulotki informacyjne i karty pracy.

PRACOWNIA PSYCHOLOGICZNA – PRZESTRZEŃ PRZYJAZNA ZMIANOM

Lubimy to, co robimy. Bez oceny, bez zadęcia, za to z empatią, solidną wiedzą i porcją zdrowego dystansu. Pracujemy w różnych modalnościach i patrzymy często z różnych perspektyw, ale wspólnie dbamy o to, żeby było mądrze, bezpiecznie i …ludzko.

BARBARA

MICHERDA-NYCZKA


PSYCHOLOG DIAGNOSTA

Prowadzę spotkania stacjonarne i online. Pracuję z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Konsultuję na spotkaniach indywidualnych i rodzinnych.

O MNIE I O TYM, JAK PRACUJĘ

Jestem psycholożką, certyfikowanym diagnostą spektrum autyzmu (testem Ados-2), objawów depresji (CDI 2), ADHD i zaburzeń współwystępujących (CONNERS 3) oraz Ogólnego funkcjonowania dziecka Kartami Obserwacji Rozwoju Psychoruchowego (KORP). Na co dzień prowadzę konsultacje psychologiczne dla dzieci, młodzieży i rodzin, wspierając osoby w problemach emocjonalnych i rodziców w trudnościach wychowawczych. Prowadzę zajęcia z Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych będąc trenerem TUS I i II stopnia.

W swojej pracy podążam w myśl założenia „Porozumienie bez przemocy” oraz Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Skupiam się na zasobach oraz mocnych stronach człowieka pracując w dużej mierze na potrzebach, relacjach oraz akceptacji.

KONTAKT I ZAPISY

Jeśli nie widzisz dostępnych godzin w grafiku wizyt skontaktuj się ze mną telefonicznie. Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania i udzielę informacji przed pierwszym spotkaniem.

    tel. 530 278 834

    profil na ZnanyLekarz.pl

DOŚWIADCZENIE

I KWALIFIKACJE

Ukończyłam Studium Pedagogiczne i studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim, podczas których odbyłam stypendium na uniwersytetach w Portugalii i Wielkiej Brytanii. Zrealizowałam szkolenie w obszarze Racjonalnej Terapii Zachowania w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego (24h), Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Centrum CTSR (72h) i Porozumienia Bez Przemocy (28h). Jestem również Trenerem Umiejętności Społecznych (TUS) I i II stopnia dzięki kwalifikacjom zdobytym w Fundacji Pomoc Autyzm.

Studia psychologiczne ukończyłam na Uniwersytecie Śląskim – specjalizacje: psychologia kliniczna dorosłego człowieka i psychologia dziecka. Doświadczenie zdobywałam wspierając dzieci i ich rodziny (głównie z trudnościami związanymi ze spektrum autyzmu), prowadząc Wczesne Wspomagania Rozwoju, pracując w placówkach przedszkolnych i szkolnych, ośrodku psychiatrycznym dla dzieci i młodzieży, Sądzie Rejonowym w Żywcu oraz Sądzie Okręgowym w Bielsku – Białej. Na co dzień jestem zaangażowana w szereg projektów. Wspieram pracę kilku różnych fundacji zajmujących się udzielaniem pomocy rodzinom. Konsultuję polskie rodziny z całego świata w ramach Poradni Polonijnej udzielającej wsparcia dzieciom i rodzicom niemającym dostępu do polskojęzycznych terapeutów i/lub mającym utrudniony dostęp do terapii poza granicami Polski. 

DIAGNOZA

I WSPARCIE

Przeprowadzam diagnostykę dzieci, młodzieży i dorosłych w kierunku spektrum autyzmu i ADHD. Pomagam w trudnościach emocjonalnych, szkolnych i wychowawczych z dzieckiem. Pracuję z bieżącymi trudnościami, które wymagają krótkotrwałego wsparcia psychologicznego. W razie potrzeby kieruję do odpowiednich specjalistów, wyznaczam dalszą drogę leczenia i postępowania. Towarzyszę w procesie akceptacji choroby, orzeczenia dziecka i/lub innego członka rodziny. Prowadzę psychoedukację i grupowe wsparcie rodzin. Wydaję opinie psychologiczne dla szkół, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych i innych specjalistów pracujących lub rozpoczynających pracę z dzieckiem.

W ramach konsultacji z dzieckiem wykonuję również diagnostykę zaburzeń psychoruchowych i diagnozę funkcjonalną. Udzielam wsparcia w rozwijaniu bazowych umiejętności komunikacyjnych takich jak: wskazywanie, kontakt wzrokowy, dzielenie wspólnego pola uwagi, naśladownictwo oraz umiejętności zabawy i elastyczności w zachowaniach dziecka. Na prośbę rodziców i/lub opiekunów opracowuję program postępowania w domu.

Pracownia Psychoterapii i Rozwoju Osobistego PPiRO

OPINIE I REFERENCJE

 

DZIECI, MŁODZIEŻ I DOROŚLI

DIAGNOZA SPEKTRUM AUTYZMU

ADOS-2


Jestem certyfikowanym diagnostą spektrum autyzmu testem ADOS-2. Jest to częściowo ustrukturyzowany i wystandaryzowany protokół obserwacji, który dostarcza rzetelnych i trafnych danych na temat zachowania osoby z podejrzeniem zaburzeń ze spektrum autyzmu.


Jest użyteczny w badaniach naukowych i w ocenie zmian w funkcjonowaniu osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) zachodzących wraz z czasem lub pod wpływem określonej interwencji.

W razie dodatkowych pytań zachęcam do kontaktu.

DZIECI, MŁODZIEŻ I DOROŚLI

DIAGNOZA ADHD

CONNERS 3 i DIVA-5


Zestaw Kwestionariuszy CONNERS 3® to narzędzie, które służy do diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących, takich jak zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze u dzieci i młodzieży (6-18lat). Test DIVA-5 służy do oceny objawów zespołu zaburzeń deficytu uwagi z nadpobudliwością (ADHD) u dorosłych oraz dzieci.


Diagnostyka, którą wykonuję w oparciu o Zestaw Kwestionariuszy CONNERS 3® obejmuje różne obszary funkcjonowania dziecka. Umożliwia to analizę profilową i dostrzeżenie indywidualnej specyfiki problemów osoby badanej. Diagnostykę osób dorosłych wykonuję w oparciu o formalną ocenę testem DIVA-5 badając m.in. koncentrację, impulsywność, nadpobudliwość, organizację i planowanie.

DZIECI I MŁODZIEŻ

DEPRESJA

CDI 2


W diagnostyce objawów depresji wykorzystuję zestaw kwestionariuszy CDI 2™. Jest to narzędzie, które umożliwia wielowymiarową ocenę symptomów depresji u dzieci i młodzieży (od 7 do 18 lat).


CDI 2™ może również służyć do monitorowania efektów leczenia. Umożliwia opis osoby badanej z trzech różnych perspektyw i pomaga we wczesnej identyfikacji młodzieży podatnej na depresję. Kwestionariusze zawierają skale służące do pomiaru problemów emocjonalnych i tych, związanych z codziennym funkcjonowaniem.

OPINIE I REFERENCJE

 

OLGA

MODZELEWSKA

PSYCHOLOŻKA, PSYCHOEDUKATORKA

Przyjmuję online i stacjonarnie. Pracuję z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi.

Jestem magistrem psychologii i w swojej pracy gabinetowej wspieram osoby neuroatypowe – z ADHD i w spektrum autyzmu, prowadząc psychoedukację i wspólnie wypracowując rozwiązania wspierające w wyzwaniach związanych z neroróżnorodnością. Pracuję z osobami, które szukają bezpiecznej i życzliwej przestrzeni do rozmowy, zrozumienia siebie i lepszego radzenia sobie z codziennymi trudnościami.

Temat neuroróżnorodności jest mi szczególnie bliski. Na bieżąco pogłębiam i uaktualniam moją wiedzę w oparciu o specjalistyczne szkolenia i praktykę m.in. współpracując z Fundacją Neuroróżnorodni oraz projektując zajęcia dla dzieci w spektrum autyzmu w Szkole w Chmurze.

W pracy gabinetowej bazuję na relacji pełnej zaufania, autentyczności i akceptacji. Pracuję elastycznie, dostosowując tempo, formę komunikacji i sposób prowadzenia sesji do  indywidualnych potrzeb klienta. Jeśli potrzebujesz konkretnych warunków (np. ograniczenia bodźców, jasnego planu sesji, krótszego czasu spotkania) zbadamy to wspólnie i zadbamy o to, by przestrzeń była jak najbardziej wspierająca.

KONTAKT

Nie prowadzę kalendarza wizyt z możliwością rejestracji online. Aby umówić wizytę skontaktuj się ze mną telefonicznie lub zostaw sms. Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania i udzielę informacji przed pierwszym spotkaniem.

    tel. 504 563 695

Olga Modzelewska - ZnanyLekarz.pl

DOŚWIADCZENIE

I KWALIFIKACJE

Ukończyłam Studium Pedagogiczne i studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim, podczas których odbyłam stypendium na uniwersytetach w Portugalii i Wielkiej Brytanii. Zrealizowałam szkolenie w obszarze Racjonalnej Terapii Zachowania w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego (24h), Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Centrum CTSR (72h) i Porozumienia Bez Przemocy (28h). Jestem również Trenerem Umiejętności Społecznych (TUS) I i II stopnia dzięki kwalifikacjom zdobytym w Fundacji Pomoc Autyzm.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam w placówkach klinicznych: Oddziale Psychiatrii Dziecięcej w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie i Oddziale Dziennym Psychogeriatrycznym w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie. Swoją praktykę pedagogiczno-psychologiczną pogłębiałam m.in. w Integracyjnej Szkole Podstawowej w Bielsku-Białej i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bielsku-Białej. Przy współpracy z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Suchej Beskidzkiej współprowadziłam spotkania terapeutyczne dla dzieci w spektrum autyzmu i ich rodziców oraz zajęcia wspierające dla dzieci z niepełnosprawnością.

DZIAŁALNOŚĆ SPOŁECZNA

Od ponad sześciu lat działam w trzecim sektorze zajmując się koordynacją projektów o charakterze społecznym i edukacyjnym. Współorganizowałam m.in. spotkania zapraszające do społecznego dialogu na temat straty i żałoby po poronieniu z Katarzyną Kachel, autorką książki “Wszystkie moje straty”, depresji wśród mężczyzn z prof. Krajewskim-Siudą i Szymonem Żyśko, autorami książki “Męska depresja. Jak rozbić pancerz”, a także neuroróżnorodności i spektrum autyzmu z dr. Krzysztofem Gercem.

Miałam też przyjemność współpracować z Fundacją Neuroróżnorodni, gdzie razem z zespołem osób neuroatypowych projektowaliśmy inkluzywną przestrzeń publiczną. Brałam udział w maratonie programowania organizowanym przez NOSPR, Kyndryl i ING, tworząc rozwiązania zwiększające dostępność muzyki dla osób z niepełnosprawnościami, a z Fundacją Stert-ED przygotowaliśmy cykl materiałów psychoedukacyjnych dotyczących motywacji do nauki i idei uczenia się przez całe życie (life-long learning).  Jako mentorka wspieram też młodzież podczas hackathonów organizowanych przez Fundację Kraków Miastem Startupów.